Javaslatok a dohányzásról való leszokáshoz

javaslatok a dohányzásról való leszokáshoz

javaslatok a dohányzásról való leszokáshoz

Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás. Cikkünkben olvashat néhány tanácsot, melyek megkönnyítik búcsúját a cigarettától.

javaslatok a dohányzásról való leszokáshoz

Keressen indokokat! Csak az érheti el a célt, és szokhat le a dohányzásról, aki valóban motivált.

Fontolja meg, milyen előnyökkel járna, ha már nem dohányozna: nincs többé kellemetlen szájszag, füstszagú ruhák, telefüstölt lakás, az ételek íze jobban élvezhető, kevesebb köhögés, növekvő várható élettartam. Mindig tartsa szem előtt ezeket az előnyöket!

Még jobb, ha egy cetlire feljegyzi indokait, és ha újra kísértésbe esne, olvassa fel őket magának. Ünnepelje meg a leszokást! Fejezze ki környezetében is, hogy leszokott a dohányzásról!

A dohányzást kiváltó körülményekkel való megküzdés módszerei

Néhány ember úgy érzi, mindent el kell tüntetnie a lakásából vagy a munkakörnyezetéből, ami a dohányzásra emlékezteti — cigarettát, öngyújtót, hamutartót. Másoknál az válik be, ha például egy javaslatok a dohányzásról való leszokáshoz hamutartót színültig töltve régi cigarettákkal szem előtt hagynak — elrettentésképp. Hirdetés 3.

javaslatok a dohányzásról való leszokáshoz

Kerülje a stresszt! Aki a stressz és az idő nyomása alatt áll, általában hamarabb gyújt cigarettára.

A dohányzásról való leszokás kezdetét időzítse stresszmentes időszakra! Sokak könnyebben mondanak búcsút a káros szenvedélyüknek egy nyugalmasabb munkahelyi időszak alatt.

A rituálék pótolják a dohányzást! A mottó: Nem lemondani, hanem helyettesíteni!

2. Ünnepelje meg a leszokást!

Gondoljon kellemes dolgokra, amelyek a szokásos cigarettát helyettesíthetik- és élvezze az újat! A reggeli cigarettát cserélje egy almára!

javaslatok a dohányzásról való leszokáshoz

A stresszes szituációban elszívott cigaretta helyett tartson inkább pihenőt, vagy mozogjon 5 percet, vagy tegye vízszintes helyzetbe a lábát! Füstös kocsmák helyett menjen étterembe, stb. Kell a dohány? Nikotinpótlás szükséges! Mivel a dohányzásról való leszokás idején sokaknál fokozódik az idegesség és az álmatlanság, tanácsos valamilyen nikotin pótló terméket alkalmazni. Ezzel az elvonási tünetek és a cigaretta utáni vágy csökkenthető.

Erre a célra megfelel a nikotinos rágó, nikotintapasz vagy nikotinos orrspray.

  1. 10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz
  2. 10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz, Dohányzásellenes javaslatok

Változtasson táplálkozási szokásain! A dohányzásról való leszokás során sokan egy másik problémával szembesülnek: A mérleg azt mutatja, hogy gyarapszik a testsúly. Ezért már az utolsó cigaretta előtt gondolkodjon az étrendjén.

Dohányzásellenes javaslatok

Ugyanis sokan ösztönösen káros pótmegoldáshoz folyamodnak, pl. Kerülje a zsíros és erősen cukrozott élelmiszereket! Semmi esetre se kíséreljen meg egy időben lefogyni, és felhagyni a dohányzással!

Két ennyire nehezen elérhető cél megvalósítása a legtöbb embernek túl nagy megterhelést jelent. Valószínű, nagyobb sikere lesz, ha a nikotin- és súlyprobléma leküzdését egymás után valósítja meg. Kényeztesse magát! A leszokás közben jutalmazza meg magát! Vegyen valóban búcsút a káros szenvedélytől, ez persze nem egyszerű.

1. Keressen indokokat!

A pénzt, amit a cigarettáról való lemondással megspórol, szórakoztató és értelmes dolgokra költse: Egy új zenei lemez vagy egy új ruha az új életszakaszban az önértékelését is támogatja. Kössön fogadást! A legjobb, ha mindenkinek azt mondja, hogy nem dohányzik. Ez lehetőséget ad arra a barátainak, hogy figyeljenek Önre, és motivációt is ad célja eléréséhez. Ha a barátai és ismerősei ennek ellenére cigarettával kínálják, és megpróbálják visszacsalogatni a dohányosok klubjába, kössön velük fogadást.

Minden szál letett cigarettával növelheti a nyerési esélyét. Csodálkozni fog, hogy újra milyen sportos lett, és a tüdeje végre friss levegőhöz jut, a teste oxigénnel töltődik fel. Ezen kívül a sport az esetleges súlyfelesleg ellen is hatásos. Akadályozza meg a visszaesést! Játssza ki az előre láthatóan kritikus helyzeteket!

Itt a javaslat: végleg betiltanák a dohányzást Magyarországon - Pénzcentrum

Gondolja át előre, mikor lenne a legnehezebb leszoknia a dohányzásról! Hogyan tudna ebben a helyzetben másképp reagálni?

Mit tehetne javaslatok a dohányzásról való leszokáshoz egyensúly fenntartásáért? Akinek korábban már volt egy hatékony stratégiája, jobban kibírja. Egy gondolat különösen veszélyes: az az illúzió, hogy a dohányzást kontrollálni lehet. Ha egyszer elkövet egy hibát: Fel a fejjel! A visszaesés normális. Ne adja fel, próbálja meg újra! A legfontosabb kérdések a dohányzásról Dohányzás: nemcsak a tüdőnek és szívnek méreg: A dohány méreg - nemcsak a tüdő és a szív, hanem fogaink számára is.

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

A dohányosok körében ötször nagyobb a fogíny és az fogágy gyulladásának esélye, így a fogaikat is nagyobb eséllyel veszítik el. Legyen az cigaretta, pipa vagy Örülök hogy abbahagytam a dohányzást szivar, a füst a fogakat is támadja - nem közvetlenül.

A rákkeltő füst bejárja a szájüreget, káros anyagai megtapadnak a fogakon, a nyelven és a szájnyálkahártyán.

témák